Casar-se a Nova York

Sempre he dit que si el meu futur no marit no volgués celebrar un casament amb centenars de convidats, i per tant, el que desitgés fos un casament en la intimitat, el lloc triat per celebrar-ho seria la ciutat Nova York. Els que em coneixen saben l'amor que sento cap aquesta ciutat. Saben que allà hi vaig ser feliç i no hi ha dia que no desitgi tornar-hi (encara que em quedin molts llocs del món per visitar). Així que només estaria disposada a no celebrar el meu casament envoltada de tots els que estimo si fos en aquesta ciutat. Ell, jo i la ciutat de Nova York.
Però quins són els passos a seguir si mai et vols casar a la ciutat de Nova York? Partint de la idea que no crec que em casi amb cap americà (bàsicament perquè em relaciono poc amb gent d'aquesta nacionalitat), una vegada haguéssim arribat hauríem de fer el següent:

- Dirigir-se a la City Clerk's Office per obtenir una Llicència de Matrimoni. Cost: 35$. S'ha de fer aquest tràmit en parella (és a dir que no podria fer-ho el meu futur no marit mentre jo me'n vaig de compres) i esperar allà mateix que es processi la Llicència. Té una validesa de 60 dies una vegada s'ha expedit.
- Una vegada s'ha obtingut la Llicència de Matrimoni el següent pas és celebrar la Cerimònia de Matrimoni. S'han d'esperar 24 hores després d'obtenir la Llicència de Matrimoni i el cost és de 25$. Al ser un casament a l'Oficina Municipal les cerimònies s'oficien en el seu horari habitual. No accepten cites prèvies. A més a més de la Llicència s'ha de portar la identificació que es va utilitzar per obtenir la Llicència (bàsicament el Passaport).
- Evidentment es necessita un testimoni. Si no teniu amics a la ciutat de Nova York que us puguin fer aquest favor, podeu demanar a d'altres parelles que esperen per casar-se si poden fer aquest paper. Estic segura que ho faran encantats.
- Una vegada ha finalitzat la Cerimònia obtindreu el Registre de Matrimoni. El cost d'aquest Registre per ús estranger és de 35$.

Però on es troba la City Clerk's Office? 141 Worth Street. NY 10013.
L'horari de l'oficina que oficia casaments és de 8.30 a 15.45 de dilluns a divendres.

I ara ve el procés més laboriós: convalidar el matrimoni perquè sigui legal al nostre país. Vaig escriure al Consolat Espanyol a Nova York per preguntar quins passos s'havien de seguir i em van donar la següent informació. Per registrar el matrimoni i obtenir el llibre de família a través del consolat s'ha d'enviar una copia escanejada de tots els documents al seu correu electrònic. Si tota la documentació és correcte s'haurà d'enviar per correu postal o missatgeria privada al Consolat General sense necessitat d'entregar-la personalment (tot i que jo crec que m'hi presentaria per si les mosques).

La documentació que s'haurà de presentar és la següent:
- Omplir i firmar pels dos contraents la Declaración jurada del estado civil per d'inscripció del matrimoni local. En cas de ser solters únicament la declaració de l'estat civil. Si algun membre de la parella està divorciat s'hi ha d'afegir el certificat del matrimoni anterior amb la nota marginal del divorci. Si pel contrari hi ha alguna persona vídua s'hi haurà d'afegir el certificat de defunció del conjugue anterior.
- Original del certificat de Matrimoni celebrat davant les autoritats locals. Aquest document es quedara al registre civil consular.
- Certificat literal de naixement dels dos contraents.  Aquest document haurà de tenir una data d'expedició inferior a un any. L'enllaç per sol·licitar el certificat literal de naixement és el següent.
- Fotocopies dels passaports en vigor dels dos conjugues.
- Presentar una fotocòpia de l'estatus migratori en el país de celebració del matrimoni en el moment de la celebració. És a dir la targeta de residència o el visat especial. 

I si trobeu que tots aquests passos són molt embolicats sempre podeu contractar el servei que ofereix la Bianca de Sola en Nueva York. Ella s'encarrega de gestionar i planificar tot el vostre casament.
I vosaltres a quin lloc del món us agradaria casar-vos?

2 comentaris :

  1. Si no es pot convidar a ningú m'agradaria casar-me a París, en pots fer recerca... Però crec que no és "tant fàcil com NY".

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada aquest si no es pot convidar a ningú... El que es pot fer és casar-se a París i convidar a tothom. M'informo i si en trec l'aigua clara en faig un post.

      Elimina