Crònica de la recerca d'un vestit per fer de dama d'honor

A dia d'avui visc en aquella època en que totes les meves amigues es comencen a casar. Sembla que hi hagi una epidèmia o que els hagi picat el mosquit casamentil i de l'amor. Suposo que tots i totes passem per aquesta etapa i és preciosa i estressant a la vegada. Però com que aquest blog és una part de mi, m'agrada deixar constància aquí de tots aquests moments viscuts durant els casaments de les meves amigues. Perquè d'aquí un temps, quan llegeixi totes aquestes entrades més personals m'agradarà recordar tot el que vaig viure.

El 16 de juny d'aquest any es casa una amiga de la universitat i m'ha tocat fer de dama d'honor. Amb tota la sinceritat del món estic molt il·lusionada amb aquest nomenament, encara que, si alguna vegada em caso, crec que prescindiré d'aquesta figura.
Som 4 dames d'honor: 3 amigues i la seva germana. Evidentment cadascuna amb gustos, estils i cossos diferents. Així que l'única premissa que la núvia ens va posar era que la tela i el color del vestit havien de ser iguals per totes quatre, però que a partir d'aquí, cadascuna triés l'estil que més s'ajustava a nosaltres i que sobretot ens sentíssim còmodes.

Així que després d'una matinada important per les que vivim a províncies ens vam plantar a les 10 del matí a una botiga de les afores de Barcelona. Teníem el handicap que la germana de la núvia estava d'Erasmus a Anglaterra i que, prèviament, havia anat a provar vestits i havia deixat una llista feta de quins eren els que més li agradaven per tenir-los en compte a l'hora de decidir.

El primer pas va ser decidir el color. La dependenta ens portava diferents vestits perquè ens els provéssim, tenint en compte que l'estil ja el buscaríem després, ja que un com haguéssim escollit el color passaríem a decidir el vestit pels models dels que disposava aquell color.
Vam començar pel color estrella de la temporada: el groc. Cap de les tres no teníem massa fe en el color, i efectivament, una vegada provat el vam descartar ipso facto. Vam provar-nos tres colors més: el blau turquesa, el lila i el color escollit.

El problema va sorgir quan les tres dames d'honor ens vam enamorar del color lila però la núvia opinava que pel tipus de casament que faria no hi encaixava. Així que al final el que vols és fer feliç a la núvia ja que és el seu dia, i amb tota la pena del món vam descartar el lila.
Una vegada vam tenir triat el color vam passar a provar els diferents models per quedar-nos amb el vestit. La germana ja el tenia escollit ja que era la seva primera opció, així que només ens quedava a les altres tres decidir-nos.
Aquí és on va començar la meva odissea, ja que, de tots els vestits que em vaig provar, no m'hi veia bé ni en el meu estil amb cap. La núvia, la seva mare i les amigues deien que em quedava perfecte un dels models. Però jo no m'hi veia.
La dependenta va dir-me el que jo feia estona que pensava: “has de triar el que menys et desagrada”. Fins que va arribar l'últim vestit que quedava per provar. Se l'acabava de provar un de les amigues i, la núvia i la seva mare no paraven d'insistir que me'l provés. Jo estava una mica escèptica i els hi vaig dir “me'l provo perquè ja hi estem posades, però a mi això no em quedarà bé, és de massa pibón”.
I amics meus la frase aquesta de que és el vestit qui et tria a tu i no al revés que tant diuen les núvies també em va passar a mi. I d'aquesta manera és com vaig ser la primera en trobar el vestit, relaxar-me i deixar que les altres es decidissin ja que dubtaven entre alguns models. En aquest cas també has d'anar amb la ment oberta perquè al final em vaig haver de menjar les paraules.

I per celebrar que després de 3 hores totes havíem trobat el vestit, vam anar a fer un bon dinar on la núvia va aprofitar per preguntar-nos si ens venia de gust fer un discurs durant la cerimònia. Perquè sí, no surto d'un merder que ja me'n poso en un altre. Discurs a 3 mans i a la distància. No facin zàping per veure com acabava.

I vosaltres què opineu de la figura de les dames d'honor?

0 comentaris :

Publica un comentari a l'entrada