Fanalets voladors

Un mes de juny de la meva època universitària (allà pel Plistocè), amb unes amigues, ens vam plantar a Praga uns dies per celebrar el final dels exàmens. Deixant de banda que Praga és una ciutat preciosa, romàntica i que us recomano que visiteu (i també és un lloc molt especial per prometre's, aquí llanço la idea), l'anècdota comença quan em vaig creuar a uns nuvis al Pont de Carles. Com ja sabeu, la meva afició pel món nupcial ve de lluny, així que no vaig poder evitar quedar-me embadalida mirant què feien. Mentre es feia de nit van agafar un fanalet volador i el van fer llençar cap al cel. Jo, que si és per parlar de casaments faig amics allà on vagi, vaig tenir una conversa amb una senyora oriünda. La senyora, molt amablement, em va explicar (o a mi em va semblar entendre, no domino el txec encara) que la tradició diu que si el fanalet s'enlaire serà un matrimoni llarg i durador. En canvi, si el fanalet comença a descendir, el matrimoni no tindrà massa èxit. 

A mi, aquest moment, em va quedar força gravat a la memòria, per ser un acte visualment preciós però també molt romàntic. 
Però què més va fer sumar la meva passió pels fanalets voladors? Potser ja sabeu que sóc molt fan del món Disney, de fet hi ha un parell de posts on no me'n amago i us comento on m'agradaria passar el meu comiat de soltera i quina seria l'única disfressa que em posaria. Però abans de la febre Frozen, Disney va produir la pel·lícula Enredados. Pels que no hagueu vist la pel·lícula, us explicaré que els fanalets voladors tenen una paper important a la pel·lícula. Cada any, pel seu aniversari, la Rapunzel veu volar els fanalets des de la torre on viu. El seu gran desig és poder-los veure volar. I aquesta és la escena de quan els aconsegueix veure volar. 
Ah! I no oblidem l'amiga que em va posar les dents llargues quan, des del Vietnam, em va enviar una foto amb tots de fanalets de colors. Una imatge preciosa i que em va fer reforçar la idea de, si mai em caso, fer volar fanalets voladors i demanar desitjos. Per tant, si tu també tens la idea de fer volar fanalets has de tenir en compte una cosa: pensar sobretot el moment que els vulgueu llençar. Haurà d'haver marxat el sol per crear una imatge idíl·lica.

Ep! Però sobretot recordeu comprar fanalets que siguin biodegradables, d'un material que no puguin encendre's i que es vagin consumint a mesura que s'enlairin. S'ha de ser molt conscient d'aquests aspectes per tal d'evitar accidents i que els residus descendeixin durant el vol creant un mal major. No voldríem que d'un espectacle preciós en sortissin ferits.

I vosaltres sou de llençar coses i demanar desitjos?

2 comentaris :

  1. Crec que has d'avisar quan si vols fer això i has d'escollir bé el lloc. Oju amb aeroports!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cert! Suposo que els responsables del lloc on et casis estaran al cas de si ho pots fer o pel contrari t'has de quedar amb les ganes.

      Elimina